Επίπεδο Δυσκολίας 4
1
Πρόκειται για ένα μαδριγάλι της όψιμης Αναγέννησης για τρεις φωνές SMA. Η γλώσσα είναι Γερμανική.
Ο στίχος
Tanzen und springen, singen und klingen Fa la la la Lauten und Geigen, Soll’n auch nicht schweigen zu musizieren und jubilieren steht mir all mein Sinn Fa la la la Schöne Jungfrauen In grünen Auen Fa la la la Mit ihn’ spazieren und konversieren freundlich zu scherzen freut mich im Herzen vor Silber und Gold. Fa la la la |
Χορεύουμε και χοροπηδάμε τραγουδάμε και ακουγόμαστε Λα λα λα λα Τα λαούτα και τα βιολιά θα έπρεπε να μη σωπάσουν, να παίζουν μουσική να ζητοκραυγάσουμε με όλες μας τις αισθήσεις. Λα λα λα λα Όμορφες νεαρές κοπέλες σε πράσινα λιβάδια λα λα λα λα με αυτόν κάνουν βόλτες και συζητούν και φιλικά αστειεύονται και χαίρομαι με την καρδιά μου περισσότερο από ασήμι και χρυσό. Λα λα λα λα |
Η διδασκαλία
Το έργο είναι ένα τρίφωνο μαδριγάλι a cappella για όμοιες φωνές. Οι κάτω φωνές κινούνται στη μεσαία τους περιοχή, ενώ η σοπράνο έχει μελωδικές γραμμές στην ψηλή της περιοχή σε αρκετά σημεία, στοιχείο που προϋποθέτει η χορωδία να έχει παιδιά μεγαλύτερης ηλικίας (12+) με καλλιεργημένη φωνή, ώστε να μπορούν να αποδώσουν τεχνικά άρτια σε αυτή την περιοχή της φωνής.
Το ύφος του έργου, που είναι συλλαβικό σε γοργό ρυθμό, είναι ελαφρύ marcato, με εντονότερο τονισμό στις συλλαβές που τονίζονται, ώστε να γίνει ορθή προβολή του κειμένου.
Τα fa la la la, στοιχεία τα οποία αποδίδουν το χορευτικό χαρακτήρα του έργου, ερμηνεύονται σε ύφος ελαφρού staccato.
Το έργο προϋποθέτει χορωδία με προηγούμενη εμπειρία σε χορωδιακά έργα a cappella.
Το έργο διευθύνεται σε μία κίνηση.
Ο συνθέτης
Γερμανός συνθέτης της όψιμης Αναγέννησης και του πρώιμου Μπαρόκ. Καθοριστικό ρόλο στην εκπαίδευσή του διαδραμάτισε η παραμονή του στην Βενετία, όπου υπήρξε μαθητής του Gabrieli. Ήταν από τους πρώτους Γερμανούς συνθέτες που προσέγγισε το ύφος της ιταλικής αναγεννησιακής μουσικής και έγραψε έργα σε ιταλικό ύφος. Συνέθεσε πολλούς ψαλμούς, Λειτουργίες, καντσονέτες, μαδριγάλια και οργανικούς χορούς.